טוב, אז כשזה עוד טרי.. להלן תקציר המפגש + רשימת הקטעים שראינו ושמענו: פתחתי את המפגש עם חזרה קלה על הנושאים בהם דנו במפגש שעבר - "רוק זוהי מוסיקה שחורה שלבנים העתיקו תוך כדי ביצוע מוטציות" + חיזוק ודוגמאות נוספות. בין היתר הזכרתי את קשר ההשראה החשוב של הביטלז להרכב הרית'ם אנד בלוז האמריקאי השחור - The Isley Brothers לאחר מכן, את רוב המפגש הקדשתי למי שנחשב כממשיך הדרך הבולט והעקרי של הרית'ם אנד בלוז האותנטי והבועט משנות ה-50, הלא הוא ג'יימס בראון, אשר שינה בתחילת שנות ה-60 את שם הז'אנר מרית'ם אנד בלוז ל"סול". זאת ע"מ להדגיש את ההגשה ממקום של "שד אמיתי" - הגשה ייצרית אותנטית שנאמנה לכאן ועכשיו של המבצע. ג'.ב. נחשב לחוד החנית של המוסיקה הזו בשנות ה-60 ובתחילת שנות ה-70. הוא קידם את הרית'ם אנד בלוז אף יותר לכיוון המקור האפריקאי תוך שהוא יוצר ומבצע קטעים רפטטיביים (לופיים), ריתמיים ושמבחינה לירית מתרכזים במעט תוכן ובנגזרות של אותו מעט.. קטעים אלו הלכו והשתכללו ולקראת סוף שנות ה- 70 הוא קרא למוסיקה הזו - Fאנק - מוסיקה המדגישה את הפעמה הראשונה בתיבה, בנוייה בעיקר מלופים, דגש ריתמי ע"י כל הכלים, דגש על סינקופות וחיתוך הקצב ע"י הכלים בכלל והגיטרה בפרט, דגש כללי על אנרגיית דחף של המוסיקה וכמובן הגשה ייצרית ומזיעה.. בראיונות שנתן הוא דאג להדגיש את המשקל שהוא נותן לג'אז בתוך ה Fאנק. ג'אז אגב, היתה מוסיקת הדחף העיקרית של שנות ה-20, 30 ו-40 במאה ה-20. המוסיקה שיצר ג'.ב. השפיעה רבות על כל השדה המוסיקלי סביבו באותן שנים ולמרות שהוא עצמו כיוצר מחדש הפסיק להיות רלוונטי באמצע שנות ה-70 לערך, המוסיקה שיצר עד אז ממשיכה להשפיע ולהוות השראה משמעותית ליוצרים והרכבים ברחבי העולם עד עצם היום הזה. לאחר שסיימתי את הסשן על ג'יימס בראון הדגמתי מולו מספר הרכבי רוק לבנים ממגוון תקופות. לקראת סיום הדגמתי איך ביקום מקביל ליקום הרוק - יוצרים מהעולם הקלאסי נולד בשנות ה-60 זרם מגניב ןחדשני שהתרכז ביצירה לופית ומינימליסטית. רשימת הקטעים:
Chuck Berry - Little 16 The Beach Boys - Surfing USA The Isley Brothers - Shout The Isley Brothers - Twist&Shout The Beatles - Shout The Beatles - Twist&Shout סול: James Brown - Please, Please (1956) James Brown - I Feel Good (1965) Fאנק: James Brown - Papa's Got A Brand New Bag (1965) James Brown - Cold Sweat (1967) כדאי להתרשם גם מ - Funky Drummer שלו.. קטע מאד משפיע.. שימו לב לברייק תופים באמצע שלו.. James Brown - Sex Machine (live @ olympia 1971) מי ששאל - שמו של הבאסיסט האגדי שעבד איתו.. - Bootsy Collins James Brown - Good Foot & Soul Power (soultrain 1973) funky rock: The Clash - Magnificent Seven The Clah - Radio Clash Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco Pink Floyd - Money לא השמעתי אבל כדאי להוסיף לרשימה: David Bowie - Jean Genie
אמנם השמעתי באותו הקשר של Fאנק, אך כדאי לנתק משם..: M83 - Run Into Flowers Pink Floyd - A Saucer Full Of Secrets (Live In Pompeii) שני אלה בפירוש שייכים לדוגמאות שמדגישות השפעה של רוק שחור (לב פועם של מצב לופי וסביבו..), אלא שנוכחת בהם מידה לא מבוטלת של פסיכדליה שבולטת בהם יותר מהשפעת ה Fאנק..
Terry Riley - In C
Ten Years After with Alvin Lee - Going Home (woodstock)
הממ... תיקון טעות.. בסיכום המפגש, היכן שכתבתי על ג'יימס בראון - "קטעים אלו הלכו והשתכללו ולקראת סוף שנות ה- 70 הוא קרא למוסיקה הזו - Fאנק .." - אז לא לקראת סוף שנות ה- 70, אלא לקראת סוף שנות ה-60.. כמובןןן :)
נראה שהיה מגניב, חבל שלא יכולתי לבוא... במיוחד בגלל שאני מת על ג'יימס בראון ועל Fאנק בכלל ובוטסי קולינס הוא ההשפעה העיקרית על הנגינה שלי, אבל מעניין שהזכרת אותו מכיוון וP-Funk לקחו את הFאנק לכיוונים יותר פרוגרסיביים-פסיכדליים.
עוד משהו, במפגש הקודם דיברת על זה שעד הטראנס לא היה רוק בארץ. עכשיו, סגנון הטראנס הכי נפוץ אצל היוצרים הישראליים הוא הפסיי, ודווקא הוא מתבטא ביצירת קליימקסים, עליות ומספר קטעים משתנים. השאלה שלי זה איך זה עומד בקנה אחד עם עניין הרפטטביות?
ניצן, נכון p-funk לקחו לכיוונים יותר פרוגרסיביים ופסיכדליים.. עדיין הפסיכדליה/פרוגרסיביות היוו נדבך שני בחשיבותו אצלם, כאשר מהות ה Fאנק - מוסיקת דחף (חתרנית/מהפכנית) ריתמית בעיקרה, דגש על ג'אז, מסיבתית, מסונקפת ומינימליסטית יחסית נשארה ראשונה במעלה בחשיבותה גם אצלם. בכך הם, כמו ג'.ב. המשיכו לשמור קירבה לעולם האפריקאי/שחור יותר מאשר לעולם הלבן. קירבה זו המשיכה להוות השראה משמעותית ליוצרים והרכבי רוק (לסוגיו) לבנים ושחורים
ניצן, לגבי הטראנס.. לא זכור לי שניסחתי משפט כזה.. כן זוכר שאמרתי שטראנס בעקרון הוא בהחלט רוק.. אם הוא חופר ולא מגיע לקליימקסים/מפתח נושאים מלודיים
אני מסכים שכמו כל הרוק בארץ גם הענף הזה - טראנס ישראלי נוטה להיות פרוגרסיבי או במקרה "הפחות מפותח" - פסיכדלי.. כלומר מכיל השפעות ואלמנטים לבנים ניכרים
אגב, בהקשר הזה, תלמיד שלי לשעבר (לפני 8-9 שנים)- שלומי אבר (אברג'יל), שישב אז בכיתה והקשיב כמוכם לסיפורים שאתם שומעים ממני, הוא נציג מצליח שלנו ברחבי העולם של ענף מינימלי (ו fאנקי) יותר והוא באמת יוצא דופן בנוף המקומי.. להלן כתובת המיי-ספייס שלו להתרשמותך:
היי, מי מכם שמעוניין/ת להיות בקשר "יעיל יותר" איתי, מוזמן לתת לי קריאה בפייסבוק.. שם אני מפרסם את כל הקטעים/קליפים שאני ממליץ כאן ועוד.. בכל מקרה אמשיך לשרשר גם כאן.. פייסבוק שלי - sirjohn eran שבת כייפית sj
במפגש לא האחרון, אחד לפני, מישהו שאל אותי מה בנוגע לרוק אקוסטי...ובכן, זה ממש לא סותר ולא צריך להוות בעיה לבצע ביצוע אקוסטי (סה"כ בלי חשמל בכלים..) תוך כדי שמירת עקרונות הרוק הטהור - יחידה מוסיקלית בסיסית שחוזרת על עצמה (גרעין לירי מצומצם גם כן)+ דגש על דחף ביחידת הקצב + הגשה ייצרית/ "שדית"..
http://www.youtube.com/watch?v=79Oirr6Y0KA
ובאותה נשימה, קבלו את Perry Farrell (ג'יינז אדיקשיין) מופיע לפני 15 שנה עם הרכב ההמשך שלו - Porno For Pyros מעבר לזה שהוא אז עדיין בסרטי מילנים וחייזרים :), שימו לב איך כמו אצל הקיור, יחידה מוסיקלית מצומצמת (גאונית) שחוזרת.. ןעל גבה הוא מייצר שיר (בית פזמון).. הגיטרה והתופים לדעתי יציבים לגמרי, יתכן והבאס משחק קצת פה ושם, אבל גם אם כן, כ"כ בעדינות.. קולו של פרי הוא למעשה זה שבעיקר מייצר את הקו המלודי (בכלל) ואת ההבדל בין הבית לפזמון (בפרט).
kool and the gang - jungle boogie http://www.youtube.com/watch?v=Vl7Bk364UdY
שימו לב במיוחד לסולו חצוצרות.. גאוני http://www.youtube.com/watch?v=Vl7Bk364UdY#t=01m18s
rick james - superfreak http://www.youtube.com/watch?v=75qXUfp4wtw קליפ קצת מגוחך אבל אחד הריפים הממכרים שמוכר במיוחד מהסימפול של mc האמר http://www.youtube.com/watch?v=2c4L4CPfQY8
בהמשך לשרשורי סימפולים של ניצן.. ובהמשך למה שכתבתי בתקציר המפגש האחרון - אחד הברייקים הכי מבומפלים בעולם הברייק ביט המודרני הוא ברייק התופים מתוך הקטע the funky drummer של ג'יימס בראון. לצערי אין ביו-טיוב את הקטע במלואו...הדבר הכי קרוב שמצאתי זה הקליפ הבא שמתחיל ישר עם הברייק וממשיך קצת אל תוך הקטע (וחזרה לברייק)
חוץ ממה שמופיע ברשימה עולה לי בראש קטע אחד נוסף לפחות שאם לא סימפל, בטח קיבל השראה מהגרוב הזה.. וזה בכלל קטע שלמרות היותו פופ (בית-פזמון) קשור מאד באופיו המוסיקלי למה שאנחנו מדברים..
איזה קטע היה הקטע הראשון שמכיל דגימות, שהגיע למקום הראשון במצעד הבריטי? באיזו שנה? תחילתו של איזה ז'אנר מסמל קטע זה? באיזה אופן/ים הוא קשור לשיחותינו עד כה?
Stairway to heaven, או לפחות ההתחלה, די דומה לשיר Taurus של הלהקה spirit. אגב, לד זפ חיממו את ספיריט שנתיים לפני שהשיר יצא. בטח לא סתם צירוף מקרים... אלי
שים לב עידו (וכל היתר), ישנן עוד חידות שעדיין לא פתרו.. נכון, לעומת חידה בנוגע ללד-זפ, הן פחות מתחום העניין הטבעי שלך/כם.. אבל ולכן יוענק פרס משמעותי יותר לפותר אותן נכונה.. :)
הדוגמה האחרונה, בה כן אפשר לומר יש פזמון מובחן יחסית לאחרות, שימו לב בבקשה ליחידה הרפטטיבית ממנה מורכבת כל אחת מהיחידות המובחנות - הבית, הפזמון (המנוון יחסית) ויחידת הסיום..
שני להיטים מסומפלים הרעידו את הUK CHARTS. הראשון היה SETTING SUN / CHEMICAL BROTHERS, לאחר סימפול של הקצב הפותח מהקטע TOMMORROW NEVER KNOWS / BEATLES. זה נראה לי היה ב-96/7.
ואם אני טועה, אז שווה גם לדעת שBITTERSWEET SYMPHONY של הVERVE הוא קטע מסומפל גם הוא, מתוך שיר של הROLLING STONES, והסיפור היותר מעניין ששם נפתחה באמת שיחה לראשונה על האם זה נחשב גניבת זכויות יוצרים (ואני חושב שהוורו שילמו איזה כמה מיליוני דולרים על הסיפור הזה)...
יפה שאתנ מנסה אלי ואני שמח לשמוע על ננעדפות שלך בקטע של הפרסים :) אך לצערי, תשובתך אינה נכונה :( שים לב, לא שאלתי איזה להיטים "הרעידו" את המצעד, אלא איזה קטע המורכב מסימפולים, היה ה ר א ש ו ן מסוגו שהגיע ל מ ק ו ם ה ר א ש ו ן במצעד הבריטי. מתי זה היה ואיזה ז'אנר חדש הוא בישר
אוקיי, לא משנה- מצאתי את התשובה! מדובר בשיר PUMP UP THE VOLUME של להקת MAARS.השיר היה שיר ההאוס הבריטי הראשון, והראשון מהסוג הזה שגם הגיע למקום הראשון במצעד הבריטי ב-1987.
אה, ודרך אגב, יש שם גם סימפול של עופרה חזה מהשיר שלה "אם ננעלו".
נ כ ו ן !!!! נשאר רק סעיף אחד לענות עליו - איזה ז'אהק בוא בישר... אם לא תענו, נדבר על זה.. י פ ה מ א ד !! תקשיבו ל"שיר" הזה... תבינו איך הוא קשור לעניינינו.. תבינו לאן המוסיקה מתפתחת.. (חוץ מהפאן האלקטרוני של הסאונד והפאן הטכנולוגי של סימפולים).. למה זה מהפכני ש"שיר" כזה מגיע להיות מקום ראשון במצעד..? מי, שדיברנו עליו, מסומפל שם (כמה וכמה פעמים)?
מצעד חבר'ה... מחתרת עולה להיות פופ.. "קרוסאובר" קוראים לזה בשפה הרשמית.. למרות שזה מעניין ויש לו את החשיבות שלו... פחות עקרוני השם של הז'אנר.. חשוב יותר להבין ולהפנים -אילו מאפיינים מוסיקליים (צורניים ומצלוליים) מוכתרים, לקראת שנות ה-80 לראשונה, בכתר של "מקום ראשון".. מה מקורם של אותם מאפיינים.. איזה פאנים "קוליים"/ אלטרנטיביים מתחזקים במגזר הפופולארי.. ושורדים/מתחזקים/מתפתחים עד עצם היום הזה (לעומת אחרים שדועכים/מזדקנים/קופאים על השמרים..) כמובן, דיברנו על הדסרים באופן חלקי ויש עוד דברים שאני רומז כאן שדורשים ליבון... בפגישתנו הבאה ובזו שאחריה נלבן זאת
70 תגובות:
אני לא מבין למה הקישור מוביל לאלפי הטוקבקים של הקודם...
בגלל שהוא קצת כתב על ההצלחה של המפגש הראשון, שהוא נושא הפוסט שבקישור, ועל שרשור ההמלצות המצוין, שהוא הטוקבקים של הפוסט שבקישור.
אההההה.... אוקי, תודה על ההסבר
לכל המתקשים - אל תתקשו.
מי שמדבר...
בואנה, מי זה האנונימי הזה שתוקף פה במשפטים? גם בקציצות הוא תקף. מישהו צריך לעצור אותו... ומהר!
תגובה בוטה של אנונימי נמחקה. אני מבקש לשמור על קצת רמה בבלוג.
אלי, קבל שאפו
טוב, אז כשזה עוד טרי.. להלן תקציר המפגש + רשימת הקטעים שראינו ושמענו:
פתחתי את המפגש עם חזרה קלה על הנושאים בהם דנו במפגש שעבר - "רוק זוהי מוסיקה שחורה שלבנים העתיקו תוך כדי ביצוע מוטציות" + חיזוק ודוגמאות נוספות. בין היתר הזכרתי את קשר ההשראה החשוב של הביטלז להרכב הרית'ם אנד בלוז האמריקאי השחור - The Isley Brothers
לאחר מכן, את רוב המפגש הקדשתי למי שנחשב כממשיך הדרך הבולט והעקרי של הרית'ם אנד בלוז האותנטי והבועט משנות ה-50, הלא הוא ג'יימס בראון, אשר שינה בתחילת שנות ה-60 את שם הז'אנר מרית'ם אנד בלוז ל"סול". זאת ע"מ להדגיש את ההגשה ממקום של "שד אמיתי" - הגשה ייצרית אותנטית שנאמנה לכאן ועכשיו של המבצע.
ג'.ב. נחשב לחוד החנית של המוסיקה הזו בשנות ה-60 ובתחילת שנות ה-70. הוא קידם את הרית'ם אנד בלוז אף יותר לכיוון המקור האפריקאי תוך שהוא יוצר ומבצע קטעים רפטטיביים (לופיים), ריתמיים ושמבחינה לירית מתרכזים במעט תוכן ובנגזרות של אותו מעט.. קטעים אלו הלכו והשתכללו ולקראת סוף שנות ה- 70 הוא קרא למוסיקה הזו - Fאנק - מוסיקה המדגישה את הפעמה הראשונה בתיבה, בנוייה בעיקר מלופים, דגש ריתמי ע"י כל הכלים, דגש על סינקופות וחיתוך הקצב ע"י הכלים בכלל והגיטרה בפרט, דגש כללי על אנרגיית דחף של המוסיקה וכמובן הגשה ייצרית ומזיעה.. בראיונות שנתן הוא דאג להדגיש את המשקל שהוא נותן לג'אז בתוך ה
Fאנק. ג'אז אגב, היתה מוסיקת הדחף העיקרית של שנות ה-20, 30 ו-40 במאה ה-20. המוסיקה שיצר ג'.ב. השפיעה רבות על כל השדה המוסיקלי סביבו באותן שנים ולמרות שהוא עצמו כיוצר מחדש הפסיק להיות רלוונטי באמצע שנות ה-70 לערך, המוסיקה שיצר עד אז ממשיכה להשפיע ולהוות השראה משמעותית ליוצרים והרכבים ברחבי העולם עד עצם היום הזה. לאחר שסיימתי את הסשן על ג'יימס בראון הדגמתי מולו מספר הרכבי רוק לבנים ממגוון תקופות.
לקראת סיום הדגמתי איך ביקום מקביל ליקום הרוק - יוצרים מהעולם הקלאסי נולד בשנות ה-60 זרם מגניב ןחדשני שהתרכז ביצירה לופית ומינימליסטית.
רשימת הקטעים:
Chuck Berry - Little 16
The Beach Boys - Surfing USA
The Isley Brothers - Shout
The Isley Brothers - Twist&Shout
The Beatles - Shout
The Beatles - Twist&Shout
סול:
James Brown - Please, Please (1956)
James Brown - I Feel Good (1965)
Fאנק:
James Brown - Papa's Got A Brand New Bag (1965)
James Brown - Cold Sweat (1967)
כדאי להתרשם גם מ - Funky Drummer שלו.. קטע מאד משפיע.. שימו לב לברייק תופים באמצע שלו..
James Brown - Sex Machine (live @ olympia 1971)
מי ששאל - שמו של הבאסיסט האגדי שעבד איתו.. - Bootsy Collins
James Brown - Good Foot & Soul Power (soultrain 1973)
funky rock:
The Clash - Magnificent Seven
The Clah - Radio Clash
Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco
Pink Floyd - Money
לא השמעתי אבל כדאי להוסיף לרשימה:
David Bowie - Jean Genie
אמנם השמעתי באותו הקשר של Fאנק, אך כדאי לנתק משם..:
M83 - Run Into Flowers
Pink Floyd - A Saucer Full Of Secrets (Live In Pompeii)
שני אלה בפירוש שייכים לדוגמאות שמדגישות השפעה של רוק שחור (לב פועם של מצב לופי וסביבו..), אלא שנוכחת בהם מידה לא מבוטלת של פסיכדליה שבולטת בהם יותר מהשפעת ה Fאנק..
Terry Riley - In C
Ten Years After with Alvin Lee - Going Home
(woodstock)
כמובן שאת כל הקטעים ניתן למצוא ביו-טיוב..
בקרוב אפרסם עוד המלצות של קטעים..
שיהיה אחלה סופ"ש
SJ
BOOTSY OH BOOTSY..
XPLISSSIT LYRICS PPPARENTAL ADVVISORY !!!!
XPLISSSIT BASS GUITARRR TOOOOOOOO
http://www.youtube.com/watch?v=kS5DLL9TlqM&feature=related
אני חייב לציין שהיה אחלה בחלה של מפגש. אני ממש נהניתי.
הממ... תיקון טעות..
בסיכום המפגש, היכן שכתבתי על ג'יימס בראון -
"קטעים אלו הלכו והשתכללו ולקראת סוף שנות ה- 70 הוא קרא למוסיקה הזו - Fאנק .." - אז לא לקראת סוף שנות ה- 70, אלא לקראת סוף שנות ה-60.. כמובןןן :)
DO YOUR THING !!
SJ
http://www.viddler.com/explore/SmoothJazz/videos/23/
http://www.youtube.com/watch?v=0lDKQ708Z0s&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=XjAlHICXBCQ&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=JgSZbqlF0kU&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=DnU3WoQZHJE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=vdkmhquF60o
נראה שהיה מגניב, חבל שלא יכולתי לבוא... במיוחד בגלל שאני מת על ג'יימס בראון ועל Fאנק בכלל ובוטסי קולינס הוא ההשפעה העיקרית על הנגינה שלי, אבל מעניין שהזכרת אותו מכיוון וP-Funk לקחו את הFאנק לכיוונים יותר פרוגרסיביים-פסיכדליים.
עוד משהו, במפגש הקודם דיברת על זה שעד הטראנס לא היה רוק בארץ. עכשיו, סגנון הטראנס הכי נפוץ אצל היוצרים הישראליים הוא הפסיי, ודווקא הוא מתבטא ביצירת קליימקסים, עליות ומספר קטעים משתנים. השאלה שלי זה איך זה עומד בקנה אחד עם עניין הרפטטביות?
מתבטא = מתאפיין....טעות שלי
ניצן, נכון p-funk לקחו לכיוונים יותר פרוגרסיביים ופסיכדליים.. עדיין הפסיכדליה/פרוגרסיביות היוו נדבך שני בחשיבותו אצלם, כאשר מהות ה Fאנק - מוסיקת דחף (חתרנית/מהפכנית) ריתמית בעיקרה, דגש על ג'אז, מסיבתית, מסונקפת ומינימליסטית יחסית נשארה ראשונה במעלה בחשיבותה גם אצלם. בכך הם, כמו ג'.ב. המשיכו לשמור קירבה לעולם האפריקאי/שחור יותר מאשר לעולם הלבן. קירבה זו המשיכה להוות השראה משמעותית ליוצרים והרכבי רוק (לסוגיו) לבנים ושחורים
http://www.youtube.com/watch?v=0SYm7Zlgr2M&feature=related
גרוב ודחף - זה העיקר.. וג'אז...
http://www.youtube.com/watch?v=0JbUP-skb7E&feature=related
סאונד קצת קשה.. לשים לב לעבודה של הגיטרה... ושל הבאס מולה.. ושוב - ג'אז..
http://www.youtube.com/watch?v=Qw-ie2ZzvFQ
רפטטיביות... מיצוי.. מסיבההההה :))
ניצן, לגבי הטראנס.. לא זכור לי שניסחתי משפט כזה.. כן זוכר שאמרתי שטראנס בעקרון הוא בהחלט רוק.. אם הוא חופר ולא מגיע לקליימקסים/מפתח נושאים מלודיים
אני מסכים שכמו כל הרוק בארץ גם הענף הזה - טראנס ישראלי נוטה להיות פרוגרסיבי או במקרה "הפחות מפותח" - פסיכדלי.. כלומר מכיל השפעות ואלמנטים לבנים ניכרים
אגב, בהקשר הזה, תלמיד שלי לשעבר (לפני 8-9 שנים)- שלומי אבר (אברג'יל), שישב אז בכיתה והקשיב כמוכם לסיפורים שאתם שומעים ממני, הוא נציג מצליח שלנו ברחבי העולם של ענף מינימלי
(ו fאנקי) יותר והוא באמת יוצא דופן בנוף המקומי.. להלן כתובת המיי-ספייס שלו להתרשמותך:
http://www.myspace.com/shlomiaber
קלאסיקה..
http://www.youtube.com/watch?v=O2lcsVIYiio&feature=related
Funky Punky Psyky
http://www.youtube.com/watch?v=OYqllpnyWrY&feature=related
חצות וחצי חלומי
http://www.youtube.com/watch?v=JKW2rb1o5VU&feature=related
היי, מי מכם שמעוניין/ת להיות בקשר "יעיל יותר" איתי, מוזמן לתת לי קריאה בפייסבוק.. שם אני מפרסם את כל הקטעים/קליפים שאני ממליץ כאן ועוד..
בכל מקרה אמשיך לשרשר גם כאן..
פייסבוק שלי - sirjohn eran
שבת כייפית
sj
במפגש לא האחרון, אחד לפני, מישהו שאל אותי מה בנוגע לרוק אקוסטי...ובכן, זה ממש לא סותר ולא צריך להוות בעיה לבצע ביצוע אקוסטי (סה"כ בלי חשמל בכלים..) תוך כדי שמירת עקרונות הרוק הטהור - יחידה מוסיקלית בסיסית שחוזרת על עצמה (גרעין לירי מצומצם גם כן)+ דגש על דחף ביחידת הקצב + הגשה ייצרית/ "שדית"..
http://www.youtube.com/watch?v=79Oirr6Y0KA
ובאותה נשימה, קבלו את Perry Farrell (ג'יינז אדיקשיין) מופיע לפני 15 שנה עם הרכב ההמשך שלו - Porno For Pyros מעבר לזה שהוא אז עדיין בסרטי מילנים וחייזרים :), שימו לב איך כמו אצל הקיור, יחידה מוסיקלית מצומצמת (גאונית) שחוזרת.. ןעל גבה הוא מייצר שיר (בית פזמון).. הגיטרה והתופים לדעתי יציבים לגמרי, יתכן והבאס משחק קצת פה ושם, אבל גם אם כן, כ"כ בעדינות.. קולו של פרי הוא למעשה זה שבעיקר מייצר את הקו המלודי (בכלל) ואת ההבדל בין הבית לפזמון (בפרט).
http://www.youtube.com/watch?v=dEn8EyM_A-U
James Brown Late Night Session
1
http://www.youtube.com/watch?v=j2OrJWCoonM&feature=related
2
http://www.youtube.com/watch?v=PVjXaye2Vi8&feature=related
3
http://www.youtube.com/watch?v=mpZzG3bvcYo&feature=related
4
http://www.youtube.com/watch?v=fBrzluhBLzc&feature=related
5
http://www.youtube.com/watch?v=4B4-tmcBv40&feature=related
:)
kool and the gang - jungle boogie
http://www.youtube.com/watch?v=Vl7Bk364UdY
שימו לב במיוחד לסולו חצוצרות.. גאוני
http://www.youtube.com/watch?v=Vl7Bk364UdY#t=01m18s
rick james - superfreak
http://www.youtube.com/watch?v=75qXUfp4wtw
קליפ קצת מגוחך אבל אחד הריפים הממכרים שמוכר במיוחד מהסימפול של mc האמר
http://www.youtube.com/watch?v=2c4L4CPfQY8
מה שמעלה לי רעיון לשרשור: שירים וסימפולם
Dusty Springfield - Son Of A Preacher Man
http://www.youtube.com/watch?v=hthiLHVAMho&feature=fvste3
Cypress Hill - Hits From The Bong
http://www.youtube.com/watch?v=UmjXY1BDMEA
הלייב בכלל מגניב
http://www.youtube.com/watch?v=um0SL-LMa0Q&feature=related
(רק חשוב לציין שאני לא מעודד שימוש בסמים)
The Emotions-As Long As I Got You
http://www.youtube.com/watch?v=IdMjmpFfhyE&feature=related
Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M
http://www.youtube.com/watch?v=xk6ylmn2FY8&feature=related
בהמשך לשרשורי סימפולים של ניצן.. ובהמשך למה שכתבתי בתקציר המפגש האחרון - אחד הברייקים הכי מבומפלים בעולם הברייק ביט המודרני הוא ברייק התופים מתוך הקטע the funky drummer של ג'יימס בראון. לצערי אין ביו-טיוב את הקטע במלואו...הדבר הכי קרוב שמצאתי זה הקליפ הבא שמתחיל ישר עם הברייק וממשיך קצת אל תוך הקטע (וחזרה לברייק)
http://www.youtube.com/watch?v=8L4gITE3nUc&feature=related
להלן לינק לרשימת הקטעים שסימפלו אותו:
http://www.the-breaks.com/search.php?term=Funky+Drummer&type=4
חוץ ממה שמופיע ברשימה עולה לי בראש קטע אחד נוסף לפחות שאם לא סימפל, בטח קיבל השראה מהגרוב הזה.. וזה בכלל קטע שלמרות היותו פופ (בית-פזמון) קשור מאד באופיו המוסיקלי למה שאנחנו מדברים..
http://www.youtube.com/watch?v=c2e2GpkF6gE&feature=PlayList&p=0C58B32F0C0DC516&playnext=1&playnext_from=PL&index=3
מעבר לכך, אנקדוטת סימפול חביבה בעיני:
http://www.youtube.com/watch?v=qmuFlaFYdgE&feature=related
מסמפל את:
http://www.youtube.com/watch?v=ZOXG8wtxx_w
איזור הסימפול: 0:0 - 0:25 ו- 0:57 - 1:15
כמובן יש את סדרת הדיסקים "Sampled" שמרכזת מלא דוגמאות כאלו של שירים ומקור הסימפול שבהם..
SISTER SLEDGE - He's The Greatest Dancer
http://www.youtube.com/watch?v=BrIEP3EjOA4&feature=related
Will Smith - Getting jiggy with it
http://www.youtube.com/watch?v=BIduOvEoVeQ
(אתם יכולים להגיד מה שאתם רוצים על ויל סמית', אבל הגרוב הזה פשוט מניע)
משהו קצת יותר מורכב-
Herbie Hancock - Cantelope Island
http://www.youtube.com/watch?v=cqwmDNPegnM&feature=related
US 3 - Cantaloop
http://www.youtube.com/watch?v=g9HnoRgRIwg
מה יש להרבי הנקוק ממלונים?
והנה טריפ הופ תזמורתי משובח ביותר (סוג של גרסה שחורה של Rob Dougan):
http://www.youtube.com/watch?v=vu0KkVxIS8Q&feature=related
חידה:
איזה קטע, טוענים יודעי דבר, "סימפלו"/העתיקו (אותו תיווי כמעט במדויק) לד זפלין בתוך יצירתם stairway to heaven ?
חידה 2:
איזה קטע היה הקטע הראשון שמכיל דגימות, שהגיע למקום הראשון במצעד הבריטי?
באיזו שנה?
תחילתו של איזה ז'אנר מסמל קטע זה?
באיזה אופן/ים הוא קשור לשיחותינו עד כה?
:)
שלושה קטעי רוק ישראלים, שאחד אושניים מהם אולי יפתיעו אתכם מעט..., אני מקשר לשיחותינו עד כה..
1.
http://www.youtube.com/watch?v=IKuGkldffQI
2.
http://www.youtube.com/watch?v=BOngJyrMdYI&feature=PlayList&p=C7DB47CE399FAA51&playnext=1&playnext_from=PL&index=19
3.
http://www.youtube.com/watch?v=AgDhM42tnTI
אגב, הסדר אינו מקרי.. שיקולי דיג'יי..
Bootsy Once Again (live 1995)
http://www.youtube.com/watch?v=MhpZnLoBmWo&feature=related
Bootsy Twice Again (live 1976)
מיצוי... פסיכדלי...
http://www.youtube.com/watch?v=T62XibPMlXw&feature=related
השפעות של Fאנק על רוק (פופ)..:
http://www.youtube.com/watch?v=dwr8OS8tVYI&feature=related
NU STUFF (2007-8) - LCD Soundsystem
http://www.youtube.com/watch?v=6xG4oFny2Pk&feature=related
NU STUFF - Metric
Indie (Pop)
http://www.youtube.com/watch?v=8obah-11Ldc&feature=related
NU STUFF - Cansei de Ser Sexy (CSS)
Indie-Rock/New-Rave band from Brazil
http://www.youtube.com/watch?v=GkQHHlboPY8&feature=related
זה הלהיט שלהם:
http://www.youtube.com/watch?v=edNjyKTIuok&feature=related
בית? פזמון?
http://www.youtube.com/watch?v=x-wcuNBaZsg
בית? פזמון?
http://www.youtube.com/watch?v=LO7fWV3XPO4
Stairway to heaven, או לפחות ההתחלה, די דומה לשיר Taurus של הלהקה spirit.
אגב, לד זפ חיממו את ספיריט שנתיים לפני שהשיר יצא. בטח לא סתם צירוף מקרים...
אלי
יפה מאד אלי!! תשובה נכונה ומלאה
זכית בחולצה ובתקליט,
אתה עולה לשלב הבא :)
מה?! זה לא הוגן! אני מבקש שאלה חוזרת! גם אני רוצה חולצה ותקליט!
שים לב עידו (וכל היתר), ישנן עוד חידות שעדיין לא פתרו.. נכון, לעומת חידה בנוגע ללד-זפ, הן פחות מתחום העניין הטבעי שלך/כם.. אבל ולכן יוענק פרס משמעותי יותר לפותר אותן נכונה.. :)
לפי מה שהדודה ויקי אומרת, הסימפול הכי רחוק הוא ב"קולאז' מס' 1" של אחד בשם ג'יימס טני, כאשר הוא סימפל את "Blue Suede Shoes" של אלביס פרסלי.
זה נכון?
היי שי, ראשית סחתיין על הנכונות להיענות לאתגר
שנית, אני מניח שאתה עונה על חידה 2 ?!
אם כן, לא בטוח שהבנת אותה.. אולי לא ניסחתי ברור
החידה שואלת - איזה הוא הקטע מבוסס הסימפולים הראשון, שהגיע למקום הראשון במצעד הבריטי !!
מתי זה היה ואיזה ז'אנר הוא בישר..
אהה, אוקיי. אז שיט.
בית? פזמון? (3)
http://www.youtube.com/watch?v=VV4TIf0ltwY&feature=related
בית? פזמון? (4 + 5)
http://www.youtube.com/watch?v=bxMUiZzWy78&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=FiVb6g1LysE&feature=related
ביצוע אמין השני, לא :))
בית? פזמון? (6)
http://www.youtube.com/watch?v=47A-aWEynY4&feature=related
הדוגמה האחרונה, בה כן אפשר לומר יש פזמון מובחן יחסית לאחרות, שימו לב בבקשה ליחידה הרפטטיבית ממנה מורכבת כל אחת מהיחידות המובחנות - הבית, הפזמון (המנוון יחסית) ויחידת הסיום..
תשובה לחידה מס' 2 - מה אקבל הפעם?
שני להיטים מסומפלים הרעידו את הUK CHARTS. הראשון היה SETTING SUN / CHEMICAL BROTHERS, לאחר סימפול של הקצב הפותח מהקטע TOMMORROW NEVER KNOWS / BEATLES. זה נראה לי היה ב-96/7.
ואם אני טועה, אז שווה גם לדעת שBITTERSWEET SYMPHONY של הVERVE הוא קטע מסומפל גם הוא, מתוך שיר של הROLLING STONES, והסיפור היותר מעניין ששם נפתחה באמת שיחה לראשונה על האם זה נחשב גניבת זכויות יוצרים (ואני חושב שהוורו שילמו איזה כמה מיליוני דולרים על הסיפור הזה)...
זהו - אני מעדיף חולצה על פני דיסק. תודה.
יפה שאתנ מנסה אלי ואני שמח לשמוע על ננעדפות שלך בקטע של הפרסים :) אך לצערי, תשובתך אינה נכונה :(
שים לב, לא שאלתי איזה להיטים "הרעידו" את המצעד, אלא איזה קטע המורכב מסימפולים, היה ה ר א ש ו ן מסוגו שהגיע ל מ ק ו ם ה ר א ש ו ן במצעד הבריטי. מתי זה היה ואיזה ז'אנר חדש הוא בישר
שאלה: האם השיר מהחידה הוא שיר שדובר עליו באחד המפגשים במקרה?
אוקיי, לא משנה- מצאתי את התשובה!
מדובר בשיר PUMP UP THE VOLUME של להקת MAARS.השיר היה שיר ההאוס הבריטי הראשון, והראשון מהסוג הזה שגם הגיע למקום הראשון במצעד הבריטי ב-1987.
אה, ודרך אגב, יש שם גם סימפול של עופרה חזה מהשיר שלה "אם ננעלו".
נ כ ו ן !!!!
נשאר רק סעיף אחד לענות עליו - איזה ז'אהק בוא בישר... אם לא תענו, נדבר על זה..
י פ ה מ א ד !!
תקשיבו ל"שיר" הזה... תבינו איך הוא קשור לעניינינו.. תבינו לאן המוסיקה מתפתחת.. (חוץ מהפאן האלקטרוני של הסאונד והפאן הטכנולוגי של סימפולים).. למה זה מהפכני ש"שיר" כזה מגיע להיות מקום ראשון במצעד..?
מי, שדיברנו עליו, מסומפל שם (כמה וכמה פעמים)?
http://www.youtube.com/watch?v=eGPhUr-T6UM
כל הכבוד שי !! נצטרך לחשוב על פרס.. :)
תיקון אותיות - נשאר רק סעיף אחד.. איזה ז'אנר הוא בישר..
באפריל 1988 מגיע למקום ראשון במצעד בסינגלים הבריטי הקטע הבא:
http://www.youtube.com/watch?v=JP_2qjzj73Y&feature=related
מצעד חבר'ה... מחתרת עולה להיות פופ.. "קרוסאובר"
קוראים לזה בשפה הרשמית..
למרות שזה מעניין ויש לו את החשיבות שלו... פחות עקרוני השם של הז'אנר.. חשוב יותר להבין ולהפנים -אילו מאפיינים מוסיקליים (צורניים ומצלוליים) מוכתרים, לקראת שנות ה-80 לראשונה, בכתר של "מקום ראשון".. מה מקורם של אותם מאפיינים.. איזה פאנים "קוליים"/ אלטרנטיביים מתחזקים במגזר הפופולארי.. ושורדים/מתחזקים/מתפתחים עד עצם היום הזה (לעומת אחרים שדועכים/מזדקנים/קופאים על השמרים..)
כמובן, דיברנו על הדסרים באופן חלקי ויש עוד דברים שאני רומז כאן שדורשים ליבון... בפגישתנו הבאה ובזו שאחריה נלבן זאת
הזוי ככל שיהיה.. חפשו את הקשר... 10 שנים אחורה..
FUNKY PUNKY :)
http://www.youtube.com/watch?v=gBLeVcP_JQg&feature=related
אנחנו נגד סמים !! לא לשכח.. :)
שבוע טוב
לילה מבורך
http://www.youtube.com/watch?v=9oP0-Fu87PU
http://www.youtube.com/watch?v=76yWZcsgwF8&feature=related
הוסף רשומת תגובה